tisdag, augusti 01, 2006

Blommor

Mitt första halvår boendes utanför föräldrahem och folkhögskola var närmast växtlöst. Fick en kaktus av Marre som bara höll sig i liv ett par månader. Andra året bodde jag med Hanna som då fixade sånt där (dvs allt som har med inredning att göra.) Första halvan av tredje året var återigen blomlöst men rycktes upp när några vänner gav mig en blomma. När fjärde året skulle börja var nog mamma lite bekymrad och köpte mig en såndär grön växt som knappt kräver något. I söndags när jag var hos Mormor och Morfar fick jag med mig ett skott av såna där elefantöron. Har idag alltså köpt min första blomkruka. Mitt hem är nu fyllt av växter, dvs tre stycken, wow. Nu dröjer det väl inte länge tills jag springer och gör ett premiärköp av en blomma också. Men så ska jag ju snart fylla 24 oxå.

3 Comments:

Blogger Meeri said...

Elefantöra? En sån har jag haft ihjäl.. Annasr blev mina två svärmorstungor som jag köpte till min första lägenhet så stor att de numer är 5 stycken... har dessutom en hjärtan på tråd och en sån där grön som de påstår renar luften. Och en blomlåda på balkongen! Fast jag har haft ihjäl allt som är större än knähöjd.

3:57 em  
Blogger Mia said...

Jag tycker att det är jättekul med blommor, men har inte begåvats med gröna fingrar som min mor och mormor. Men om man vill ha blommor som både är trevliga, lättskötta och rensar luften - ja, då ska man satsa på en fredskalla. Dem kan man glömma att vattna tills de ser halvdöda ut men ändå reser de sig igen när de får vatten. Ett tag hade vi nästan bara sådana eftersom de växte så mycket och jag delade dem o s v.
Hjärtan på tråd är min nya lilla favorit, dem kan man ha lite var stans och sätta i roliga krukor/burkar/vaser och de är otroligt tåliga. Passar perfekt för en stressad ombudsman med en make som inte har den minsta tanke på blommorna:-)

9:26 em  
Blogger Julia said...

tack för tipsen!

10:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home