onsdag, augusti 09, 2006

Ge alla kvinnor...

...rätt till ledighet på grund av PMS. Eller låt åtminstone alla män testa på det för ökad förståelse.
HC föreslår att jag ska säga till mina arbetskamrater att "ey, jag har PMS nu så kan ni hålla er på er kant?". Hm, får beakta detta förslag.
Hursomhelst. Det känns som att jag är världens elakaste människa just nu. Tänker buntar av elakheter, uttalar tom vissa av dessa högt. Jag känner mig ful. Om någon frågar mig om jag kan ringa ett samtal, om det ligger något framme, om någon ropar på mig... minsta lilla och jag skulle kunna ge dem en smocka och ibland känns det som att det borde brista när som... förhoppningsvis hinner det inte hända förrän jag får paus från PMS-köret. Förhoppningsvis med start redan imorgon.

Fyy vad orättvist det är.

3 Comments:

Blogger Meeri said...

Hallå kexet. Ladda ner en låt (exempelvis från cdon.com) med Mary J Blige som heter PMS. En jätteskön blues! Kram

5:27 em  
Blogger Lina said...

För att citera Angie Stone: "It's that time of the month, don't even mess with me" Kanske borde ha det som soundtrack på kontoret? ;)

5:55 em  
Blogger Mia said...

Har precis fått lära mig att PMS kan betyda lite olika saker. Jag ringde en reklambyrå i Jönköping för att kolla om de kan hjälpa oss att ta fram kampanjtröjor i en viss grön färg. Då frågade kille i andra änden; "har du nåt PMS?" Jag blev tyst först och sa "Ursäkta?". Svaret från honom "Ja, varje färg hra ett speciellt PMS nummer".
Där ser man...

6:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home