söndag, maj 07, 2006

Nära sammanbrott

Efter trevlig förmiddag med kyrkobesök och glass i solen var det så dags att ta tag i allvaret. Öppnade dokumentet med den kära uppsatsen i och fann att word stängde ner så fort jag öppnade dokumentet eller åtminstonde som jag försökte göra något i det. Förökte allt. Sparade under nytt namn, Öppnade i annat program, skickade över till Linas dator, ringde till mor o far och beklagade mig, grät, funderade på att åka ned till jobbet men tänk om inte heller det funkade. Efter några timmars panik gjorde jag en google sökning och hittade någon slags Word guide utgiven av KTH(?). Där fick jag veta att man skulle stänga av stavnings- och grammatikkontrollen. Nu fungerade det. VILKEN lättnad.

I sådana här situationer märker jag hur otroligt pressad jag är. Minsta "lilla" och jag är på brisningsgränsen. Men det slutade ju väl och jag kan nu skriva hela kvällen med undantag för 20-21.30. Då avgörs nämligen finalen av detta årets säsong av Floor Filler. Har inte missat alltför många avsnitt vill jag lova. Ska ringa svägerskan Tella nu och diskutera möjliga händelsförlopp...

Har bara två timmar på mig att komma fram till vem jag hejar på...