torsdag, maj 04, 2006

Jag = en HÖGERkvinna

Igår lyssnade jag på Reinfeldt på radion. Tillhör inte ett av hans största fans direkt men när han talade om varför man inte ska satsa på en höjning av taken i ersättningssystemen var det bara så grymt bra. Lars leionborgs argumentation för detsamma var väl inte riktigt lika...hm övertygande. Varför är det inte ngt mer parti än miljöpartiet som driver Grundtrygghet och att människor därutöver får ta personligt ansvar och teckna privata försäkringar?

Sen på kvällen hade vi budgetgenomgång här. Då argumenterade jag också för det märkliga att ge bidrag till folk som faktiskt satt inne på kapital i form av ett fritidshus. Jag fick inte mycket till medhåll... Men det är jag ju ganska van vid.

För övrigt är det Lilla Valrörelsen med partiet och vi är ute och kampanjar varenda dag. Känns ganska duktigt faktiskt.