torsdag, maj 04, 2006

Om att betala för spriten..

Jag och Junan, en av mina trognaste och bästa nykteristvänner har en liten "konflikt" med resten av vårt Studenthus. Undrar om de förstått att vi är i maskopi med varandra...
Vi betalar en obligatorisk avgift utöver hyran som ska gå till bra saker i huset. Exempelvis har en borrmaskin och en symaskin köpts in. Några fester har också ordnat. Denna gång försöker de dock med det fina tilltaget att låta pengarna betala sprit på nästa fest. Jag kan ärligt säga att jag lider av att veta att MINA pengar, ska gå till en av de saker jag avskyr och som ställer till så mycket skit. Jag vet att vi absolutister är sällsynta, do not remind me. Jag vet också att det dricks på studentfester. (Jag är ju för 17 student) att människor inte har någon som helst förståelse för att man kanske inte ska använda pengar från folk som inte kan välja att inte betala till gör mig allvarligt bekymrad. De två mest seriösa (eh...) mothuggen jag fått är "men jag kanske inte vill betala för en symaskin" eller "det kommer inte vara så mycket alkohol i bålen". Någon som har tips på hur jag och Junan kan fortsätta vår kampanj för att bli utsedda till hus-bitchar?

1 Comments:

Blogger Lina said...

hus-bitcharna regerar!

10:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home