lördag, december 17, 2005

Fader Amoro


Såg just filmen "Fader Amoros synder" som jag fått rekommenderad och lånad av min bror Jakob. Den var verkligen bra och kan rekommenderas. Eftersom jag är för trött för att själv beskriva handlingen lånar jag det från discshop.

"Detta är den uppseendeväckande historien om en ung katolsk präst som blir intensivt förälskad i en ung flicka i sin församling. Han trotsar sitt löfte till kyrkan om ett liv i celibat och de inleder en passionerad kärleksaffär. Runt den här historien är andra församlingsprästers liv invävda, där alla faller för frestelsen att bryta någon av den katolska kyrkans heliga löften."

Lite manlig fägring blir det dessutom.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

den är ju kass. orkade iof inte se hela.......

1:50 em  
Blogger Julia said...

äsch, kan motviljan ha något med katolikvurmande att göra ;)? iof vet jag ju inte fools inställning till katolska kyrkan eftersom jag inte vet vem som döljer dig där bakom. Så det blir svårt att generalisera...

3:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home