tisdag, december 13, 2005

ang ring p1

Har knappt lyssnat på mitt hat-favoritprogram ring p1 på hela hösten men idag skriver jag saker som gör att jag kan lyssna på radio utan att tappa koncentrationen. Jag har länge funderat på att ringa in till programmet då jag hört att man komme rin direkt om man är ung och tjej. men idag nöjde jag mig med att skicka ett mail. Eftersom det inte lästes upp kan jag ju i alla fall få berätta för er vad det handlade om. Det var en dam som ringde in och tyckte det var så dåligt att varken restauranger eller vanliga affärer sålde alkoholfri öl. Programledaren verkade dock tycka att lättöl kunde tillfredställa detta behov. "men lättöl då" osv.

Mitt mail gick då ut på att om det är så att personen i fråga har något emot alkohol i sig så hjälper det väl knappast att det bara ä 2,25 volymprocent. Det är ju precis samma sak som att säga till en vegetarian att "du kan väl äta den här billiga falukorven, den innehåller bara några få procent kött".

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Enda sättet att få restauranger som serverar alkoholfri öl bör vara att införa planekonomi. Den promillen som gillar öl utan alkohol är nämligen ingen speciellt vinstgivande målgrupp

9:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home