torsdag, december 15, 2005

Morgan igen...


Tidningen Dagen rapporterar idag att min favvo-minister (inte) Morgan Johansson meddelar nu, antagligen inte till någons förvåning, att han har ansökt om medlemsskap i Humanisterna. När man följt debatten (som jag skrivit om flera gånger innan) som startade i Svd i våras och som följdes upp bland annat på bokmässan i Göteborg så höjer man ju inte direkt på ögonbrynen över "nyheten".


"– I mitt dagliga arbete med till exempel hiv-frågorna, ser jag många exempel på hur religiösa dogmer skadar människor. I Humanisterna ser jag en organisation som för en spännande etisk och moralisk diskussion från ett sekulärt perspektiv, och i den vill jag gärna delta, säger Morgan Johansson i ett pressmeddelande från Humanisterna."

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad är det för fel på vetenskap?

9:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home