tisdag, december 13, 2005

SDN och Julbord

Har idag bland annat hunnit med ett möte med stadsdelsnämnd centrum där vi hann med en stor mängd ärenden. Det mesta blev som jag tyckte, då vi ofta är ganska överens i nämnen. En sak jag dock stör mig på är att fler i nämnden säger typ "moderaterna, folkpartiet och kd" Säg kristdemokraterna! Jag stör mig också på när vi kallas "borgare". Jag kommer aldrig att godta det. Fast jag protesterade självklart inte mot detta utan koncentrerade mig på innehållet i ärendena istället ;)

Fick också klarhet i Jochens parti-status. Han har "bara" gått ur miljöpartiet i Göteborg och istället gått med i Lerums lokalavdelning. Men trots att han fortfarande är med i miljöpartiet så är han ju vilde i stadsdelsnämnden. om nu någon undrar, han är ju trots allt lite av en kändis ;)

Sedan blev det Julbord på Golden Days med ett gäng kdu:are. Det var mycket trevligt. Bäst av allt var nog den trevliga skjutsen som erbjöds mig av Pappa Johan och Bror Daniel Holmdahl.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

1. Om ni vill få hela partinamnet utläst, kanske ni skulle heta något kortare än kristdemokraterna? Sjutton bokstäver och sex stavelser, det är inte lite det...

2. varför skriver du själv "kdu:are"? Visst heter väl Affejugend Kristdemokratiska Ungdomsförbundet och inte kdu?

3:10 em  
Blogger Julia said...

1. nja, att byta partinamn vore onekligen att ta i. Jag vet inte om jag tycker det är jättemycket jobbigare att säga moderaterna eller folkpartiet.

2. ska jag skriva "kristdemokratiska ungdomsförbundare" Där går tom en gräns för mig ;)

3:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home