onsdag, augusti 24, 2005

tillbaka...

Så är jag tillbaka i Göteborg. Det känns mycket bra även om det är typ tusen saker att ta tag i. Har tillbringat tolv dagar i Kenya men det känns som betydligt längre eftersom jag fick uppleva så mycket. Jag har tidigare besökt Nairobi en gång men jag hade definitivt glömt bort hur fruktansvärt dålig luft det är. Ibland när man åker buss undrar man om man ska krävas. På bussen blev jag också varse en av de förändringar som regeringen 02 drivit igenom. Det är förbjudet att ta in fler passagerare i bussar och matatus (minubussar) än det finns sittplatser för. Kändes minst sagt märkligt men såklart skönt att slippa trängas. En utförlig rapport kommer mycket snart på kenyabloggen.

Känns skönt att vardagen börjar igen även om skolan för med sig en del ångest. Jag har varit förvånansvärt lite upprörd i sommar men känner att den typen av adrenalin börjat pumpa rejält igen sen jag kom hem. Så framöver ska jag försöka få lite mer fart på denna sida!