onsdag, augusti 31, 2005

Alliansen och biståndet

Alf Svensson (kd) och Birgitta Ohlsson (fp) gör ett gemensamt utspel på DN debatt om att alliansen bör ta ett gemensamt och framförallt offensivt grepp om utvecklingspolitiken. Äntligen säger jag! Jag är nog inte ensam om att oroa mig för att ett maktskifte i Sverige inte kommer spela någon roll för ens någon av dem som behöver det allra mest. Jag hoppas verkligen att jag har fet-fel. Funderar också på om det är speciellt uttänkt att det är den förre och nästa biståndsminister som gått samman?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är viktigt att vi slår vakt om biståndet i alliansen. Det är dags att vi Kristdemokrater börjar visa framfötterna så att inte svettig populism börjar att bildas i den och där dtror jag att biståndet är en fråga. Frågan om att fattigdomsbekämpning är en fråga som vi kan driva som valfråga,antingen det är partiet som gör det eller KDU.

11:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home