söndag, juni 19, 2005

semester?

Man kan ju tro att jag fullständigt tagit semester från det här? Så är dock inte fallet riktigt! jag har dock förflyttat mig från Göteborg till Huskvarna och här tvingas jag surfa på ett av väldens segaste modem... Ett bredband vore inte så dumt kära föräldrar!

Jag har nästan lite politik-abstinens. Åtminstonde efter vänner som jag kan diskutera lite med och som inte tycker att jag är jobbig när jag drar upp ett och annat. Men jag får se till att träffa lite sånt folk i veckan så jag kan få ett visst utlopp för agressionerna.

Idag fick jag dock ur mig lite när jag träffade en "dam" från IOGT-NTO. Iof stod vi mest bara och höll med varandra om alkoholens farsot. Ibland är det precis vad man behöver. Man eldar upp varandra, fyller i varandras meningar och nästan hoppar av ilska tillsammans. Allt kan avslutas med "tur att vi är så himla bra"

Lite drygt en vecka kvar till kristdemokraternas riksting. Jag återkommer med mina förväntningar inför det. Ska bli väldigt trevligt hursomhelst. man behöver liksom inte känna oror för att det kan gå precis hur som helst. Det är inte som att åka på ett riksmöte med KDU direkt... :)