fredag, december 05, 2008

Några korta

* Noterar att det ser ut som att jag i princip kan lyckas inköpa alla julgåvor utan att besöka en enda affär i fysisk form.

* Är glad för att jag har ett oläst nummer av Nod hemma (har visst glömt att adressändra den i typ ett och ett halvt år nu). Ser mycket fram emot att läsa om "Old time religion - om vantrivsel i det sekulära". Dessutom kommer ett nytt nummer av IKON förhoppningsvis i brevlådan. Det är faktiskt inte mycket som ger mig samma upprymdhet som att ha ett gäng olästa (och bra) tidningar hemma i lägenheten.

* Min fina Lina kommer på besök i helgen. O nu är jag extra mån om att visa upp Stockholm från sin allra bästa sida. Jag har i och för sig nästan gett upp hoppet om att vi kommer bo i samma stad igen men hoppet sägs ju vara det sista som överger människan. Har ganska stor koll på vad vi ska och kan göra. Det viktigaste är dock alla stunder då vi ska sitta och hålla med varandra. Hon vill dock gärna besöka någon julmarknad eller liknande. Jag har ju typ ingen koll på sånt så tips mottages tacksamt.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken affär?? Låter ju mycket smidigt. Det finns en väldigt trevlig julmarknad vid Hornstull, Street har jag för mig att den heter. Puss B.

12:14 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker att Schysst Jul verkar lite kul. Tänkte själv ta mig dit och titta lite:
http://www.schysstjul.se/

4:11 em  
Anonymous Anonym said...

Synd att det inte är nästa helg hon kommer - då är det Beckmans julmarknad!

Var på Street förra året. Det var kallt. Jag var hungrig. Säger inte mer än så.

Skansen kanske? Annars är NK kul - grymt fina skyltfönster i år!

Ida

11:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home