måndag, november 24, 2008

Resa

Okej, måste bara vräka ur mig lite. Vad är detta med att folk på TV (speciellt de som är med i tv-serier som Idol, kärleks-doku-såpor) använder ordet resa hela tiden? Alltså "det har varit en fantastisk resa" "resan tar inte slut här" osv. Känns som att detta smög sig på för något eller ett par år sedan och så har det sedan spridit sig som en löpeld. Eller har man alltid uttryckt sig såhär?

kan inte någon endaste typ använda ord som "tid" "erfarenhet" eller bara säga "detta har varit bra/kul/fantastiskt/whatever".

Jag stör mig iallafall. Grattis till mig som lägger energi på sånt.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahaha! Klockrent... Har faktiskt aldrig tänkt på det innan.
Men nu kommer jag garanterat börja reagera på "alla resor"... :)

2:03 em  
Blogger Linda said...

hahaha jag tänkte med PRECIS på det när männskan i idol sa "resa" hela hela tiden. Som jag störde mej!

4:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home