onsdag, oktober 08, 2008

Alternativ sysselsättning?

Det händer väl de flesta att vi drömmer oss bort ibland och tänker på vad vi skulle göra om vi inte gjorde just det här. Om vi inte sökte jobb som butiksarbetare, jobbade som byråkrater eller pluggade till något som iallafall låter seriöst.

Många har väl kanske dessutom ett "ångestyrke", dvs man får lite lätt panik varje gång man träffar någon som arbetar med det där viktiga eller roliga som man själv skulle vilja göra. Men ändå gör man inte ett dyft för att ändra på saken.

Detta funderade jag på lite högt i helgen då någon föreslog en alternativ sysselsättning till mig. Det var verkligen inte första gången om man säger så... vilket får mig att undra.

Är jag verkligen SÅ knäpp?

Någon tyckte nämligen att jag borde söka till någon dokusåpa. Eftersom jag garanterat skulle komma med. Det tror för övrigt mina kollegor också. Drag jag har som skulle göra mig till en utmärkt deltagare skulle då bland annat vara:

- kristen
- absolutist
- feminist
- tävlingsmänniska
- hett temperament
- diggare av milimeterrättvisa (även om jag jooooobar på det)

Det finns bara ett litet problem. Jag vill ju inte. :) Så jag fortsätter nog med mina egna drömmar ett tag till iallafall.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Interesting. . . Varför inte en dokusåpa light, typ Fredagsflörten på P3? Om du bara fick äta en maträtt reten av ditt liv, vad skulle det va? Om du var en möbel, vilken möbel skulle du då va?

6:46 em  
Blogger Julia said...

ja,det vore kul! :) Frågan är bara om programledarna vågar riskera att ingen ringer in haha.

8:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home