måndag, januari 07, 2008

Några korta

- Tillbaka i Stockholm och det känns mycket bra. För er som undrar (typ mamma) så ja, jag var uppe och gymmade innan jag började jobba i morse.

-Var tvungen att åka Swebus istället för nyfunna favoriten Bus4you upp. Vilken plåga i jämförelse.

- Kollade in halva Conutrygalan på SVT i lördags (varför måste den sändas så sent). Resten finns inspelat och får ses vid annat tillfälle. Alison Krauss sjöng som en gudinna. Tänk att jag ska se henne 16 maj.

- Ska även på konsert med Tomas Andersson Wij i mars (Jennie Abrahamsson är förband). Känns som att denna musik-vår kan bli helt ok. Om jag får önska gör även Shawn Colvin återbesök och jag skulle bli glad ända in i själen om även Kasey Chambers, Rosie Thomas och varför inte Keith Urban gjorde ett litet sverigebesök? Men det är kanske att hoppas på för mycket?

- Häromdagen tänkte jag blogga om en artikel på Dn-debatt men Lydia gör ju det så bra. Det störde mig lite att Dagen direkt plockade upp det hela nästan som att "titta här". Men nu inbillar jag nog mig, det var ju på nyhetsplats (iof vet jag inte vad det var för nyhet).(I tidigare undersökningar har det visat sig att jämställda förhållanden är lyckligare och håller längre btw).
Jag älskar ju Dagen egentligen. sådeså.

- Jag är så trött så trött på all denna alkoholfixering. Kan räkna till att jag känner till typ 6 grabbar ( i min egen ålder +-5 år) som ställer sig utanför och är nyktra. Känns oroväckande lite. Känner till något fler tjejer. (sen är det klart att alkoholbruk och alkoholfixering inte är samma sak så det behöver ni inte påpeka).