måndag, december 17, 2007

Helg

En helg som gick alldeles för snabbt. På sätt och vis kanske beroende på att jag var tvungen att jobba en hel del. Men jag ska vara ledig en hel del i jul. Sådesså.

Well, glöggparty med mina fina "politik-vänner" hos Carro i fredags. Under lördagskvällen kände jag mig som en "riktig" ungdom då jag gav mig av hemifrån först 23.45 för att gå och skaka loss kroppen lite. Detta gjordes på Fasching. Jag äslkar ju att dansa men tycker det med fördel ska ske tidigare under kvällen. Dels för att det är lite jobbigt att vända alltför mycket på dygnet (se där försvann de ungdomspoängen) men också för att ju längre kvällen går, desto mer folk som dessutom blir mer berusade. Jag behöver utrymme för att kunna dansa ordentligt!

Söndag blev det gudtjänst, julfest men också konsert med Emil Svanängen, vanligtvis förgrundsgestalt i enmansbandet Loney, dear. Allt skedde på i Immanuel 153:s regi. Detta musikaliska geni sjöng med hjälp av en tjej (med otroligt behaglig röst) jag tyvärr glömt namnet på en rad vackra låtar. Fick dessutom äntligen tag i Emils psalmskiva som går under namnet "Särla". Fantastisk musikalisk m(n)jutning!