tisdag, januari 01, 2008

Gott nytt år

Är fortfarande hemma i Huskvarna där jag varit sedan innan jul. Har haft det lugnt och trevligt mad familj, vänner och böcker.

Igår firade jag in nyåret på fest i kära Bankeryd med middag, snö, tävlingar och en hel del lekar framåt småtimmarna. Helt klart mycket lyckat.

Tänkte att det kunde vara läge för att titta tillbaka på inlägget jag skrev i samband med inledningen av 2007.

*bli mer modig (högst tveksamt...)

*få ett inspirerande jobb (jajamän)

* bli faster (verkställt)

* läsa fler böcker (högst marginell förbättring)

* bli lyckligt kär (nix)

* bli mer disciplinerad (faktiskt. När man har betalt för det så går det bättre :) Dessutom är jag grymt disciplinerad när det gäller gym-träningen)

* besöka några nya platser (räknas Sundsvall? ;))

Om jag istället ska lista lite ting om 2007 då ser det ut så här.

Årets:

Vuxenpoäng: bostadsrätt och fast jobb

Konsert: Shawn Colvin

Förändring: Flytt till Stockholm

Saknad: Tabernaklet o vännerna inkl världens bästa granne i Göteborg såklart...

Mat: Crepes på Tegnérgatan, Libanesiskt

Tv-program: Kärlekssåpor (bonden, ensam mamma...), Antikdeckarna, Lyxfällan

Oro: bostadslån, att jag för tillfället blir för bortskämd med så trevliga kollegor (hur otroligt mycket tråkigare vore det utan Carro ett par rum bort tex?)

Irritation: att Dagens debattsidor ibland ockuperas av "vanliga" debattartikelar som hade kunnat tryckas i vilken tidning som helst...

Mest intressant fast typ väldigt få förstod hur intressant det var (utom Hasse Boström på Dagen såklart som "avslöjade" hela grejen): Sten Tolgfors som smybaptist.

Ångest: leta kyrka

typ så...

För att istället blicka lite framåt så tror jag att 2008 kan bli ett år med följande komponenter:


* Fantastiska konserter (biljetter är köpta till Tomas Andersson Wij och Jennie Abrahamsson i mars samt till Alison Krauss och Robert Plant i Maj)

* Årets händelse: USA-resa i mars då jag dessutom får ett mycket efterlängtat återseende med Johanna

* Bröllopsfritt

* Lägre räntor? ;)

* En trevlig sommar med åtminstonde en resa utomlands

* Fler vänner flyttar till Stockholm

Får man dessutom önska lite fler saker (och det får jag ju eftersom det här är min blogg) så blir det

* Att några av mina fina vänner ska få jobb o det i närheten av mig så de inte lämnar stan!

* Lycklig kärlek (för mig o alla jag känner ;))

* Kyrka...

* Utmaningar

1 Comments:

Blogger Lina said...

Världens bästa granne= spegel tillbaka till dig!

1:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home