lördag, november 24, 2007

Högskoleprovet

Tillbringar stora delen av helgen ute hos syster m halva min familj. Det är lugnt och skönt (på gränsen till för lugnt...) och jag funderar på viktiga saker som om jag ska göra högskoleprovet eller inte. Anledningen till att jag började fundera på detta viktiga ämne (nja) är att jag läste att man i dagens expressen kan se en lista på vilka som fått bäst resultat och vilka fem som fått alla rätt.

Jag bestämde mig någon gång på gymnasiet för att jag inte skulle göra provet eftersom mina betyg räckte. Och så länge jag bara har mina betyg och inte något kasst högskoleprovsresultat så kan jag ju lura mig själv (och andra) att jag är relativt smart. Vore ju surt att få svart på vitt att jag kanske inte är det liksom. (hur bra smarthet mäts genom högskoleprovet kanske man iof på sätt och vis kan diskutera)

Samtidigt är jag grymt nyfiken... får fundera ett par terminer till tror jag bestämt... Kanske slutar med att jag gör provet när jag är typ 80 eller nåt.