måndag, november 19, 2007

En helg hem-hemma

Tillbringade helgen i uppväxtens Huskvarna där föräldrarna bor. Som vanligt var det trevligt att besöka föräldrar och vänner men samtidigt är jag glad att jag bor i större trakter då det passar mig betydligt bättre :)

Hann med
- att äta kebab med Bruno, David, Rebban, Tillan och Fritte till tonerna av Idol. Men jag bryr mig inte speciellt mycket om det längre eftersom jag fortfarande är sur för att Christoffer åkte ut.

- besöka Second Hand i Huskvarna och kom hem med några skivor, filmer och en liten tomte.

- Mysa med mor och far tillsammans med mycket god mat

- Ge Bruno hennes födelsedagspresent på samma gång som hon gav mig sin. Vi löste det nämligen så smidigt att vi gick ut och åt Libanesisk mat och betalade för oss själva (men vi kunde ju låtsas att vi bjöd varandra :))

- Få lite massage av Bruno

- Besöka 1 styck mingelfest där det sannerligen var en salig blandning av folk. allsång, dans och besök av Karl martindahl som underhöll i husets vardagsrum hann vi med innan vi tyckte att det var lika skönt att åka hem...

- besök i hemförsamlingen.

- Konsert med Michael Johnson i Fjällstugan i Jönköping. En fantastiskt bra konsert med tänkvärt mellansnack och självironi, otroligt begåvade musiker och så själva låtarna såklart. Enda besvikelsen under kvällen var att inte min favvo från första skivan: "Han går aldrig förbi dig" spelades.

Typ så.