söndag, maj 06, 2007

Helgen

Ovanligt att ha internet-tillgång en söndag men i väntan på att lite vänner ska bli klara på diverse möten och vilja umgås med mig kändes jobb-datorn relativt lockande. Måste nämligen skriva klart ett brev angående en församlings undervisning om jämställdhet. Lär få anledning att återkomma till detta. Ibland undrar jag hur jag orkar. Men jag är ändå lite stolt att jag faktiskt gör det.

annars så...

- Såg jag filmen "efter bröllopet" igår. Dansk film är väl i princip aldrig dålig (nu låter det som att jag både ser o kan mycket film men det är i sanning en stoor illusion. Filmen var hursomhelst bra.

- fortsätter följetongen med min trasiga cykel. Glad som jag var att ha flyttat till nytt ställe med cykelhandlare bara några minuter från mitt hem. Väl där fick jag boka tid (!) för inlämning. Om en och en halv vecka. Det är ju ett skämt!

- har jag idag fortsatt min "kyrkjakt". Det är sannerligen inte lätt. Men jag längtar efter att hitta en församling. Visst går det säkert att vara kristen på egen hand. Och ibland kan det säkert kännas lättare. Men jag behöver kyrkan. Och jag tror på kyrkan och hennes uppdrag. Att kyrkan består av ofullkomliga människor gör såklart att det inte finns några fullkomliga församlingar. Som tur är är vi inte kallade att vara perfekta.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jacobkyrkan i kungsträdgården är väldigt hemul.

4:01 em  
Blogger Emanuel Karlsten said...

Här är mina församlingsförslag (stockholm är btw den svåraste staden i sverige att känna sig hemtam i - jag var där i två år utan att känna mig bekväm eller hemma i NÅGON församling. Men ändå - här är de som jag verkligen gillade:)
Korskyrkan, Birgerjarlsgatan
Riktigt bra pastorsteam, och bra satsning och mycket folk för åldrarna 20-30.
NewLife
Mer bohem, mer UMU och mer alternativ. Nackdel: Tolkar allt till engelska.
Centrumkyrkan
Ganska lik korskyrkan, fast kanske något mer traditionell.

12:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home