måndag, april 02, 2007

Blod

Häromdagen när jag cyklade mot tunnelbanan såg jag en stooor blodfläck placerad precis utanför mitt fönster (jag bor typ på markplan). Jag tänkte att jag nog inbillade mig - det måste vara färg eller något... Sen när jag kom åter samma väg på eftermiddagen stod ett par personer runt fläcken o pratade "Det var här de gamla tanterna blev nedslagna." Sen fick jag veta att kvällen innan hade två damer i 80-årsåldern blivit rånade av två ynglingar som hade kommit fram ur ett buskage. Den ena hade blivit brutalt nerslagen. Därav blodet. Så fruktansvärt! Till saken hör att man tror sig bo i värlens tryggaste område intill en golfbana... Det värsta är ju självklart själva grejen. Ska man begå brott (vilket jag naturligtvis verkligen inte tycker att man ska) får man faktiskt göra det med lite mer finess. Usch! Hoppas verkligen det är okej med damerna nu.