söndag, mars 11, 2007

Lite blandat...

Jag vet att jag kanske tjatat om det förr, men Tomas Andersson Wij. Så himla bra. Inledningen på finalen kunde knappast varit bättre. Sen var finalen i allmänhet bra och jag röstade tom två gånger på Sarah och "I remember love". Visst gillar jag the Ark men jag blev ändå lite besviken när de vann märkte jag. Nåja. Största skrällen måste väl nästan ha varit att Sebastian inte fick några tittarröster. Vi körde en tävling som gick ut på att gissa placeringar på låtarna. Jag hamnade i mitten med 1 (!) rätt. Men med tanke på att vinnaren hade 2 så har jag nog redan smält förlusten tror jag.

Har annars upptäckt valda delar av stadsdelen Fiskebäck i Göteborg ikväll. Har tidigare bara varit där nattetid, springades med valmaterial någon av de sista nätterna inför ett val. Typ både 2002, 2006 och så ett europaparlamentsval däremellan. Skönt att ha ett annat ärende denna gång.

Just nu känns det extremt sorgligt att lämna Göteborg. Urk. Inte för själva staden först och främst. Men jag har ju mitt liv här: vänner, vanor, kyrka, lägenhet. Får försöka tänka på det som väntar i nya staden. Har ju vänner där med. Och familj.

Nu ska jag avrunda kvällen med att skriva lite om hur man kan förklara bön med hjälp av CG Jung. Perfekt sätt att sluta lördagskvällen på... inte.

5 Comments:

Blogger Marlene in Haiti said...

Va??? Jag mâste ha missat nagot. Var TAW med i melodifestivalen? Har den antligen tagit ett kliv uppat? Bor jag titta pa detta pa natet??? Har faktiskt hort vinnarlaten i ar, helt ok - men inte mer. Men jag ser forstas fram emot en riktig rapport fran experten :-)

Stor kram!

8:42 em  
Blogger Marlene in Haiti said...

Oj, nu läste jag just ett av dina tidigare inlägg :-) Coolt ändå att han var med!

8:44 em  
Blogger Emanuel Karlsten said...

Ja, det är inte det lättaste att bo i Stockholm. Men lycka till!

12:23 em  
Blogger Julia said...

tack :)

12:24 em  
Anonymous Anonym said...

Ser att Evighet med TAW ligger ganska högt på iTunes nedladdningslista. Kan även rekommendera de andra nysläppta låtarna på samlingsskiva. I Mellanstora, mellansvenska städer finns det dofter av Country, en mycket trevligt låt. Knappt två veckor kvar tills konserten i Götet. Kommer bli underbart

8:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home