lördag, mars 10, 2007

Förväntansfull

Efter att ha haft en svacka under delfinalerna där jag tycker att många låtar varit extremt dåliga är jag nu helt på G. Har lyssnat mycket på alla låtarna (förutom de jag tycker är allra sämst) och det finns flera bra kandidater...
Såhär ser jag det inför kvällen. Får se om framträdandena kan ändra på detta.

Får gärna vinna:
The Ark: Bra låt och en riktig show!

Sebastian: Allmänt kompetent och stämningsfullt.

Måns: Alltså, låten är väl egentligen rätt lam och Måns är ju bara hur smörig som helst. Ändå är han typ oemotståndlig. Det skrämmer mig lite att jag ibland innerst inne verkar vilja att Måns ska vinna. Verkar helt enkelt genomtrevlig.

Sarah Dawn Finer: Väldigt bra låt och otrolig sångerska. För mig okänd innan festivalen vilket gör en vinst ännu roligare.

Relativt Ok om de vinner:
Andreas Johnsson: Helt ok låt och AJ är ju bra men dras ned av att förra årets låt var så mycket bättre.

Kan smälta en vinst:
Sonja Aldén: Tråkigt men jag gillar Sonjas stil och tydliga kompetens. Plus för att hon skrivit låten hon framför.

Marie Lindberg: Väldigt fin låt. Men inte i detta format och inte för skicka till Helsingfors.


Får inte vinna:

Anna Book: så boring. Och de där katschiga skrälltonerna (hur ska man beskriva dem?) som kommer med jämna mellanrum är bara för mycket. Det räcker inte med en sympatisk sångerska när låtan är sån här.

Sanna Nielsen: Tråkig låt som man hört mången gång förr. Och den har inte varit bra då heller.

Tommy Nilsson: Ta alla klyschor du kan finna och lägg in dem i en låt. Sen ska inte heller jag neka till att TN sjunger otroligt bra och att låten väl ändå är ok. Men nej.