måndag, augusti 21, 2006

alkoholpolitik i valet

IOGT-NTO har gjort en sammanställning över vad partierna säger om alkoholpolitik. Vad bra tänkte jag men blev genast bevsiken... Känns som att det är gjord utifrån olika kriterier. På vissa av partierna har man saxat, andra har man sammanfattat om och andra texter säger i princip ingenting. Jag tycker att man antingen borde ha krävt raka svar från politikerna på ett antal frågor eller utifrån bvad partierna presenterar i form av texter gjort en kritisk analys som behandlar tex. skattesänkningar, alkohol vid representation, systemet etc. Jämförelsen som finns nu säger ju typ ingenting! Sossarna kommer ju undan då inte ett ord nämns om deras förslag om skattesänkning! Men det som gör mig mest upprörd är att webadressen för kristdemokraterna enligt IOGT-NTO lyder www.kd.se. Kronas droghandel. PUST!

Jag har självklart skrivit och meddelat mina synpunkter. Hoppas de tar till sig mina synpunkter alternativt anställer mig ;).

1 Comments:

Blogger Meeri said...

Grattis på födelsedagen Julia! Kram kram

8:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home