söndag, april 30, 2006

Regn och Sprit

Idag är det ju som bekant Valborg och Kungens födelsedag. Det regnar så våren känns långt borta och eftersom jag inte diggar monarki som går i arv känner jag mig inte så rusig över det heller.

Efter att ha hört en expedit som prisade att det regnade känner jag mig dock ganska nöjd. Mer regn=förhoppningsvis inte lika lockande att hänga ute på stan och supa sig dyngrak. Jag tänker på högstadietiden då man kunde se sina skolkompisar vara helt förstörda medans man själv kände sig handfallen och inte visste riktigt vad man skulle göra. Redan på den tiden var jag övertygad absolutist så jag kände inte av grupptrycket så mycket. Andra gjorde det såklart...

Läs Linda Skugge idag som uppmanar unga som inte vill dricka att stå på sig. Så grymt bra!

1 Comments:

Blogger Lina said...

Stöd mig i kampen mot sprit på forumet!

10:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home