fredag, januari 06, 2006

Country ikväll

Ikväll kl 22.30 sänder SVT traditionsenligt Countrygalan, CMA awards. Det är alltid lika skojigt att se efttersom det känns väldigt familjärt på något sätt, som om alla artisterna var personligt bekanta med varandra. Till de mer årliga inslagen tillhör också at räkna hur många gånger kamerorna zoomar in countryvärldens älsklingspar Faith Hill och Tim Mcgraw.

Rent musikaliskt verkar det inte bli överdrivet mycket att hurra för ikväll enligt referatet hos SVT, ingen Alison Krauss eller Dixie Chicks men desto fler urtråkiga gubbar, typ Brooks and Dunn. Kan dock inte låta bli att digga läckre Keith Urban lite. Hoppas dock att Vince Gill är tillbaka som värd efter att ha stått över förra året. han kunde väl ta dit sin Amy Grant och bjuda på en liten duett?

3 Comments:

Blogger Olov said...

Jo, jag har en fundering som jag tänkte att du säkert kan reda ut åt mig...

Den skäggiga, rödhåriga killen i Brooks and Dunn (Brooks eller dunn? Den gospelcountryballaden de gjorde var hsh grym), ser inte han ut ganska exakt som Stefan Claar?

3:39 em  
Blogger Bibi or Sacke said...

En annan fråga. La du märke till den lilla dvärgen utan händer som dansade på scenen när ett band spelade i inledningen utav galan! Fyller han någon funktion i det bandet eller är han en amerikansk version av dvärgarna på fortet?

2:17 em  
Blogger Julia said...

Jo, visst finns det en liten likhet med Rävapan men den beror väl egentligen bara på hårfärgen skulle jag säga.
Och ja, iår missade jag dvärgen men förra året fanns han med också o spelade om jag inte minns fel. så någon slags musikalsik funktion borde han väl fylla... kanske ;)

11:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home