måndag, december 26, 2005

Julefrid och dess motsats

Här är det full julfrid... Har nästan glömt ort skolångesten i två dagar och jag tackar systerdotterna Lilly för det. När man håller i henne kan man inte tänka på ngt så trivialt...
Hela familjen har varit här till och från vilket innebär att jag sover på vardagsrumsgolvet men det är sånt man får ta när man är yngst. Mycket mat, soduko, Tp, jeopardy och sömn.

Jag är så tacksam att mina jular alltid är så trevliga, fridfulla och nyktra och tänker idag lite extra på dem som inte har det så...

Läste idag att dödsfallen i Finland på grund av alkoholen har ökat med 20% sedan spritskattesänkningen genomfördes. Detta innebär 300 fler liv som gott till spillo. De överväger nu att höja skatten. För alla de som inte får uppleva en tillstymmelse till julfrid skull borde vi kasta alla förslag om en skattesänkning i papperskorgen.

Nu ska jag ut på långpromenix!

och avslutar med att säga "God fortsättning" för att bättra på vuxenpoängen lite...