söndag, december 11, 2005

Världens sötaste

I helgen har jag kollat in världens sötaste bebis, Lilly Julia Forssmed. I och för sig kanske jag inte är helt objektiv som moster till underverket men i alla fall. Jag förstår inte att det dröjer nästan två veckor tills jag får se henne igen. Tur att jag har massa bilder i datorn att mjuta av.

Att denna nya lilla vän har kommit till världen har fått mig att mer än förr förundras över hur fantastisk hela "processen" är, från befruktning till att hon nu kommit ut och vill ha mat, bli tröstad osv. Det är i mitt tycke helt enkelt omöjligt att det skulle vara en slump.

Har också hunnit tillbringa söndagen i Huskvarna med trevliga föräldrar och god mat. Jag beställde självklart riktig söndagsmiddag med kött, potatis och gräddsås tillsammans med kokta grönsaker, sallad, gelé och läsk. Även om jag är lite av en fena på dylika köttmiddag finns det inget som går upp emot föräldrarnas kokkonst.

Veckan som kommer blir full av "dags att skärpa sig Julia och börja tänka positivt om uppsatsen", julbord, två möten med nämnden, partimöten och div avslutningar. Men det blir skoj!

Nu dags att kolla in vem som vinner säsongens Floor Filler. jag är så tråkig numera, som inte vet vem jag hejjar på men återkommer antagligen om det blev fel person som vann. Alltid skönt att få såga lite.