fredag, december 02, 2005

Idol-finalen


Ikväll kl 20.00 går Idol-finalen av stapeln. Nu skrivs det att Sebastian och Agnes har blivit bittra fiender och att Sibel dessutom är högst involverad. Sebastian menar att Sibel hade varit bäst att möte i finalen då hon har det Agnes saknar. Någon mer än jag som anar egostiska motiv bakom uttalandet?
Hursomhelst så kan jag faktiskt inte riktigt bestämma mig för vem jag vill ska vinna. Intervjuerna med Agnes är en plåga för oss lätt-generade typer. Samtidigt har Sebastian kännts lite för säker på att hamna där han står idag. Rent musikaliskt är det ingen som riktigt faller mig i smaken. Men det är nästan det värsta jag vet att inte hejja på någon. Jag har fortfarande några timmar på mig att bestämma mig... Inte för att det spelar någon egentlig roll vad jag tycker men ändå...

Annat var det förra året med underbare Daniel som bara var så klockren på alla plan från början till slut. Tvåan Darin gör ju numera en del grymt svängiga låtar och tandställning är alltid ett säkert kort. Någon som vet om Daniel är på g med en ny, lite mer genomarbetad skiva?