söndag, november 27, 2005

Advent

Åh vad härligt med Advent! Men det gör också att jag längtar efter julen och allra mest efter att umgås med familjen. I förmiddags var jag i kyrkan och fick sjunga alla de "rätta" låtarna.

Dotter Sion, fröjda dig och Bereden väg för Herran bland andra.

Fick också lyssna på adventsverser som jag inte hört sedan jag själv var med i Luciatåg i skolan. Hade glömt hur fina de var:

"Advent är mörker och kyla, vi tänder ett ljus och ber: Förbarma dig Gud över världen, all nöd all förtvivlan du ser."

Andra bra saker från helgen är spännande diskussioner, thai-mat men framförallt den trevliga kvällen hos Granen igår med TP, julsmask, himmelsk banan-marängpaj och sist men inte minst Dart-tävling. Grymt bra!

Har också besökt Josephs och Maria-Louisas vigsel. Det var min första vigsel i en katolsk kyrka och det var väldogt fint och högtidligt. Grattis! Hos Jonatan kan man med fördel se bilder om man är nyfiken.