söndag, september 18, 2005

Omtumlande helg

kan man lugnt säga att det varit. Två mycket kära vänner råkade ut för en olycka i fredags och skrämde bland andra mig rejält. Kan mest bara vara tacksam för att de hade änglavakt! I lördags 04.10 var det dags att ge sig ut på färden ner mot bussen som väntade på Gustaf Adolfs torg. Där fanns ett gäng tappra partister som trotsade natten och kylan för att följa med på valupptakt i Stockholm. Vi var rätt skärrade av ovanstående händelser men allteftersom vi fick rapporter från och om de inblandade så kunde vi iaf i någon mån koncentrera oss på det som skedde i parti-väg.

Vi fick lyssna till diverse tips och råd från aktiva kristdemokrater och några favoriter fanns bland dem: Nina Ekelund, Ella Bohlin och Anders Andersson.

Vi fick också lyssna på tal av Maria Larsson och Göran Hägglund. Dessa var mycket bra och rekommenderas verkligen!

Sen bar det av ut på stan där det skule delas ut flygblad. Min insats var mycket blygsam får jag villogt erkänna men jag bidrog ju iaf till att öka antalet kristdemokrater på gatan... Hann träffa Bruno och Henrik också vilket var mycket trevligt!

Sen blev det mingel med vuxenmat i en park innan vi trötta tappra Göteborgare fick sätta oss i bussen och bege oss hemåt. Tröttheten tog ut sin rätt så jag gissar att jag sa både det ena och andra. När vi väl var framme framåt kvart i två tror jag vi alla var nöjda och sporrade inför valrörelsen...

Tror det är lämpligt med en plus + och minus - lista idag

+
änglavakt

söndagsmiddag hos Holmdahls

fina vänner!

partister från götet, ett extra plus till bosen och reseledaren Martin Hellström samt allas favvo Ture

-
uppsatsångest

söndagskväll



Tur att pluslistan blev så mycket längre...