måndag, juni 16, 2008

Nostalgitripp

Söndagen bjöd på två rejäla nostalgitrippar...

1. Under en tävling (som gick ut på att placera bibelns böcker i ordning så snabbt det gick) spelades nämligen Dr Albans "Sing Halleluja". Jag tror dock inte att tanken var att tävlingen skulle hålla på för länge för skivan fortsatte och ut strömmade 2unlimiteds "no limit" och låten "What is love?". Mellanstadiediscona kändes plötsligt som igår.

2. Senare på eftermiddagen var det tjejhäng på Grönan (tack!) (där arrangerades Childhood-dagen) lyssnandes till artister som Måns och EMD men också dagens andra nostalgitripp: Arvingarna. Upptäckte till skräckblandad förtjusning att jag kunde hela texten till vinnarlåtan från 1994 "Elloise"...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag med! Tycker nästan att det var Arvingarna som gjorde eventet, för mig i alla fall =)!

(föresten, en sida jag tror att du kanske skulle gilla: http://hemligamorsan.wordpress.com/)

2:00 em  
Blogger Julia said...

jag håller helt med. Tur att vi var där o sjöng med för jag undrar hur många av Kidsen som känneer till arvingarna...=)

ska kolla in den där bloggen!

2:20 em  
Anonymous Anonym said...

Jag vet, vi tog vårt ansvar!

11:36 em  
Anonymous Anonym said...

ah, tack Jullan! Blev påmind om hur mycket jag saknade 90-talseurodisco och fick tillfälle att gräva fram Real McCoy m.fl. :)

3:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home