torsdag, juni 12, 2008

Morgonens nåd och nattens trofasthet

Har efter att äntligen ha införskaffat ett eget exemplar av Anders Piltz bok med titel som rubriken inlett varje dag med ett avsnitt. Vilka avsnitt sen... Går liksom runt och tänker på dem under dagen. Likaså läser jag för tillfället Bo Giertz bibelkommentar till Lukasevangeliet och jag gillar verkligen att försöka stanna upp. Jag är så van vid att läsa mycket (kvantiteter) och snabbt att jag verkligen måste öva på långsam läsning. I det har jag upptäckt hur nyttigt det är för mig att bara läsa några få versar och sedan lite olika kommentarer och sidotexter till dem.

Det känns spännande inför det fortsatta livet att denna livets bok (alltså bibeln) verkligen är så rik att man både blir förväntansfull, oroad och stressad över hur mycket det finns att upptäcka.

När det gäller Piltz bok läste jag i den för ett par år sedan men kan vid denna förnyade läsning konstatera att den är otroligt bra och vill gärna rekommendera den å det varmaste.

Titeln måste ju också för övrigt vara en av världens vackraste...

1 Comments:

Blogger Lilly och Charlie said...

Hej kära syster yster...otroligt vacker titel. Vet att du har pratat om boken innan och nu slog jag till och köpte den via din länk. Hoppas på stillsam, långsam läsning i sommar när inte Lilly tjatar hål i mitt huvud :-)

Puss

8:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home