onsdag, januari 16, 2008

Paranoida Jullan vs. Rationella Jullan

Vem vinner?

Igår när jag tog upp min post fanns där ett kuvert som var väldigt tunt. Det var inget i det. Men däremot var det lite blod på det.

Jag fick en kraftig olustkänsla som delades av min besökande vän Rebecca. Jag vet och visste att jag borde tänka såhär:

a) Någon har helt enkelt glömt att lägga något i kuvertet
b) Blodet har bara råkat komma dit och kan lika gärna tillhöra brevbäraren. Alla människor vet väl hur lätt det är att skära sig på papper.
c) Om någon (arga hundägare..., de som stal mina saker i somras eller vem det nu skulle vara) ville hota mig ja då skulle de väl för 17 göra det lite tydligare.

Men...
paranoida Jullan vågade knappt öppna dörren när det ringde på. Då stod min snälla granne där.

Var paranoid ett par timmar o trots att det fortfarande känns lite olustigt så har nog ändå rationella Jullan vunnit kampen. Den här gången.

Men om den som mot förmodan skickat brev men glömt innehållet läser det här; hör av dig. Så kommer även paranodia Jullan kunna slappna av.