torsdag, juli 12, 2007

Det blir bättre imorgon...

Idag har jag en sån där "det känns som all världens elände vilar på mina axlar"-dag. Det mesta känns ledsamt. Jag känner mig deppig och lite ensam. Trots att jag inte alls är det. Jag blir förtvivlad av att läsa Aftonbladets artiklar om att ungdomar åker till Båstad och tävlar om vem som har sex med flest. Två på samma kväll ger tydligen extra poäng. Det är så tragiskt. Grupptryck. Förvriden syn på sig själva. Förmodligen brist på förebilder och gränser. Vad kan jag göra? I nästa stund tänker jag på partiinterna bråk för att i nästa stund bli arg på mig själv för att jag gör så lite åt saker som verkligen betyder något.

Men imorgon är en annan dag... Och jag ska åka till Göteborg. Kommer bli underbart. Ska umgås med de som vill umgås med mig :), besöka Hönökonferensen, njuta av stan och äta: besök på Götas, Mykonos samt något av de indiska står på önskelistan. Kommer bli bra.