lördag, september 02, 2006

två veckor kvar...

... och jag sitter på kansliet och skriver ut diverse papper. På debatten igår var det sådär. Det var uppenbart att publiken var extremt vänsterinriktad så v, mp och F! fick hjärtliga applåder medan fp, jag, c och m (som representerades av en moderat som bla. röstade för den tillfälliga amnestin) inte fick några reaktioner alls. Sossen blev med rätta påhoppad. Jag blev så trött på alltsammans. Vill man åstadkomma en förändring i flyktingpåolitiken borde man uppmuntra alla krafter som jobbar åt dte hållet. well, well.
Resten av kvällen tillbringades sedan med att hålla valstugan öppen. Trevligt. HC är på besök och det uppskattar både jag och mina axlar. Fick höra skvallret om valrörelsen i Stockholm även om det var tunnsått med något smaskigt.
så... nu ska jag ut i den kära valstugan igen. Ingen rast eller ro.