torsdag, juli 06, 2006

Lantisvarning (igen)

Tack vare Matilda uppmuntrande ord och sällskap tog jag mig under eftermiddagen till Siba. Skulle införskaffa ett styck head-set till telefon eftersom jag äntligen kommit på att akta mig för strålning. På vägen dit berättade jag historien för Matilda om vilken lantis-varning det var på mig när jag handlade mobil.

På plats på siba fick jag först fråga efter platsen för head-seten. Blev helt nervös av att uttala ordet, det var ju trots allt med engelsk touch. Ställde mig och kollade in produkterna, vilket ska man välja?
En trendig expedit uppenbarar sig och jag säger "jag vill ha ett head-set". Som att jag nyss lärt mig vad det är, några år efter alla andra. Killen säger "Vilken lur?" Vadå vilken lur tänker jag, jag står ju framför Nokia hyllan. "Nokia" säger jag. "Så långt är jag med" sägen han lite lagom nonchalant. Jag känner att jag börjar svettas och titta ner. Aha, han vill veta vilken telefon jag har. "det vet jag inte" hör jag mig själv säga. "Men jag kan titta efter för jag har den med mig". Vore ju annars vad man kunde vänta sig tänker väl han, att hon är en såndär som har en mobil men inte vet vad den heter och knappt inte har den med sig. Han såg direkt vilken modell det var och vad jag behövde.

Vi fick oss iallafall ett gott skratt och Matilda intygar att han var överdrivet cool vilket gjorde att jag framstod som onödigt lantlig...

Jag är så nöjd med mig själv. Ett till lantis-inköp avklarat...