måndag, juli 03, 2006

Livet = Läskigt

Som snart blivande 24-årig, singel och med nyinförskaffad examen är det ju inte utan att livet känns lite läskigt. Efter sista september är min kalender totalt tom. Jag kan i princip göra vad jag vill. Är inte speciellt bunden, mer än känslomässigt förstås. Jag skulle kunna flytta, åka utomlands, börja en ny utbildning, söka alla möjliga sorters jobb... Sen att arbetsmarknaden inte direkt är lysande, att det inte direkt råder brist på statsvetare, att jag inte direkt har ett fett bakkonto att resa upp, det hör ju liksom till saken. Så... vad händer? jag tar en sak i taget och intalar mig själv att det ordnar sig. Att jag måste lita på att Gud är med. Att det inte är hela världen att inte veta och ha livet uppstyrt. Jag har såklart en del drömmar och tankar om vad jag ska göra. Det viktigaste, som jag värderar otroligt högt, är att känna friden i hjärtat. Jag hoppas och tror att jag vågar lyssna på den om jag, (peppar peppar) behöver fatta några beslut framöver.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ingen fara lillis :)

Efter valet så hamnar du som pol sakkunnig (kd) på UD:s biståndsavdelning.

1:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home