torsdag, juni 22, 2006

"vilka jobb som helst"

Hade en diskussion igår om alliansen kontra vänsterkartellen. Personen uttryckte hur hemska alliansen var och jag kom på mig själv med att försvara (!) moderaterna :)
Hursomhelst, det var ju så hemskt att med alliansens påolitik kanske människor skulle få ta "skitjobb" som att städa och tvätta. Jag blir så trött på detta, en uppdelning i fina jobb och skitjobb. Så oerhört föraktfullt mot alla människor som jobbar i dessa branscher, skulle deras insatser vara dåliga? Nej tvärtom! Jag är den första att inse att det är ett oerhört resursslöseri med "fel" person på "fel" plats och att så många tex. investerar i en utbildning och sedan inte får möjlighet att praktisera den. Men därifrån till att mena att man aldrig ska vara tvingad att ta ett jobb tycker jag är väl överdrivet. Jag vet inte hur det blir för mig framöver, kommer jag få ett jobb relaterad till min utbidlning?
Om inte... så söker jag väl i gamla branscher: städ- café- och lagerjobb. Jag tycker inte att det är svårare än så. Sen kan man naturligtvis inte vara säker på att få ett jobb ändå. Men det är ju en annan sak.