onsdag, mars 22, 2006

Indiskt=livsfarligt

Indisk mat är ju oftast mycket god och dessutom är de indiska restaurangerna här i Götet billiga. Dock kan det vara förenat med livsfara att äta indisk mat. Mina trogna läsare kanske minns att jag i slutet av hösten var det väl(?) trodde att jag skulle dö för att jag fick upp något så starkt så starkt. Vissa av er kanske trodde att jag överdrev då eftersom jag knappast är känd att vara härdad när det gäller starkt kryddad mat.

I morse fick jag dock den bekräftelse jag behövde på min egen upplevelse (även om jag själv aldrig tvivlat) från Marre när hon skrev:

"Har jag berattat att jag upplevt samma fruktansvarda chili-chock som du?? Jag at - ja just det indiskt, och efter nagon timme borjade jag grata, svettas, springa efter nagot att stoppa i munnen....helt sjukt. Jag erkanner att jag tvivlade lite innan men nu har jag full forstaelse for vad du gick igenom!"

Marre är den tåligaste person jag vet... så nu vet vi att den indiska maten kan vara farlig. Men eftersom den är god och billig så kanske det ändå väger tyngre...?

1 Comments:

Blogger isa said...

Men...hur kan det komma efter någon timme? Det måste ju handla om värsta efterblivna sura uppstötningen som kommer så sent och ställer till det - det kan ju inte vara special-chilin allan med lång eftersmak? eller?

6:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home