onsdag, februari 01, 2006

Nästa statsminister

Lyssnar på debatten samtidigt som jag kämpar med skolan. Känner mig helt bedrövad över att statsministern efter september antagligen kommer att heta Göran Persson eller Fredrik Reinfelt. Göran Persson har mycket fel när det gäller arbetskraftsinvandring där Reinfelt är betydligt bättre. Däremot ät Göran närmast lysande i sin retorik: "jag vill inte ha konjak på konsum eller vin på Ica" (typ). Samtidigt är det ingen av dem som framstår som särskilt visionär. Höger mot osolidarisk socialdemokrati. Föga spännande.

2 Comments:

Blogger gudmundson said...

Ja, ni får nog vänta några decennier på att få ta över regeringschefsstolen. I alla fall nu när dragloket Siewert bestämt sig för att inte kandidera.

Men jag har ett tips. Dennis, på Sänd mina rötter regn, tipsade häromdagen om en snubbe som lämnat socialdemokratin och nu letar nytt i högerblocket.

Och om jag minns rätt så är väl gamle Alf rätt förtjust i boxning? Och inte har väl Göran nån annan uppfattning då?

Nåväl.

Paolo Roberto byter block, enligt intervju i Vetlanda-Posten:

- Jag har gått ur partiet och kommer inte heller att rösta på socialdemokraterna i höstens val, säger Roberto och fortsätter att skriva autografer. Anledningen till avhoppet från socialdemokraterna beskriver han så här dramatisk:

- Socialdemokratin är korrupt. Man tar inte längre besluten för Sveriges väl utan för att behålla makten.

Och till hösten kommer han alltså att rösta borgerligt:

- Jag placerar mig själv som vänstermitt på den politiska skalan. Men jag vill ha ett regeringsbyte. Därför kommer jag att rösta borgerligt.


Det vore väl ett namn som ni skulle kunna håva in?

8:39 em  
Blogger Julia said...

Oja, Jag diggar Paolo. Har tidigare här på bloggen skrivit ett hyllningsinlägg till honom. Ja, vi borde värva honom. Dessutom är han ju katolik och det borde underlätta sympatierna för kristdemokratin och den katolska socialläran...

9:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home