söndag, januari 29, 2006

om att tjuvlyssna..

Under gårdagens hemresa med tåget hamnade jag i en annan vagn jämfört med övriga göteborgare. Jag kunde därför ägna mig åt att tjuvlyssna på en annan avdelning från partiet som bland annat diskuterade listor. Det skulle tydligen vara en obefogat stor fördel att vara ung kvinna i politiken numera. Dessutom ojades det över att ålder inte premierades. Plus en hel del annat. Jag var väldigt nära att lägga mig i några gånger men lyckades hålla mig i styr. Det var därför riktigt kul att senare under resan avslöja mig som "kommunpolitiker" och att jag var ung kvinna var ju liksom ganska uppenbart. Att jag var på riktigt drygt humör gjorde inte saken bättre eller sämre beroende på ur vems synvinkel man ser det. Fick dock kommentarer i stil med "Vad kul, det behövs ju verkligen etc" Jomenvisst. Det gäller att vakta sin tunga på tåg är lärdomen jag tar med mig ;)