tisdag, januari 10, 2006

jag - en hemsk människa

Jag brukar försöka tycka om folk. Det lyckas jag med ibland. Om det inte går brukar jag iallafall bestämma mig för att det inte ska få ta någon energi ifrån mig, att jag ska försöka vara likgiltig och acceptera läget. Men beklagligt nog lyckas jag inte heller alltid med detta. Vad gör man om en människa gör en så till den milda grad helt total uppretad, illa till mods, gör att man känner sig kränkt eftersom den antyder att den är en på alla vis så mycket bättre människa, arg och allmänt uppgiven över hur personen i fråga verkar sakna minsta tillstymmelse till självkritik men man ändå måste träffa personen i fråga. Jag är alltså en hemsk, ond människa. Tips mottages på hur man flyttar fokus/hanterar situationen (och eventuellt blir aningens snällare)... :)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Måste man vara så himla snäll alltid? Vad innebär egentligen "snäll"? Kanske innebär det ibland att ryta till! Det tycker nämligen jag att du ska göra. Det kan vara det snällaste du kan göra mot personen ifråga....

9:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home