torsdag, april 27, 2006

telefon...

Sitter man på ett partikansli och det närmar sig val så vet man att det ringer människor och vill veta vad partiet tycker i olika frågor eller som har en idé om vad man borde tycka. Oftast är jag hur trevlig som helst får jag väl säga såhär i inledningen på detta inlägg...

Idag eftermiddag ringde det en dam som först lät käck och trevlig. Märkte dock snabbt att hon mest ville häva ur sig den ena teorin värre än den andra. Invandringen var ensamt skyldig till att så många tjejer har ett självdestruktivt beteende. "Vi måste ta hand om våra egna". "varför är vi så icke-patriotiska". "Nu får det vara nog etc." "Vi måste ta större ansvar för våra nära"

Jag upplös henne om att kristdemokraterna hade en helt annan syn på dessa frågor och att vi ville ha en mer generös flyktingpolitik bland annat.

Hon frågade då: "Vilket parti tycker som jag?"

Jag svarade: "Du kan ju pröva med Sverigedemokraterna".

Sen satt jag på mij kära kontorsstol och var så arg att jag skakade. Det sämsta i hennes argumentation var nog ändå "Det är en slump att just vi fötts i Sverige"

ehhhh. Just det....

1 Comments:

Blogger Joakim Larsson said...

Snällt av dig att du visade henne rätt.

12:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home