söndag, februari 26, 2006

Cigarett vs. drink

Hamnade i en hm intressant diskussion igår om huruvida jag helst skulle röka en cigarett eller ta en drink. Min senaste erfarenhet av rökning inträffade när jag var en sisådär 14 år på Kroatorpet i Huskvarna och det starkast jag druckit är hostmedicin och en klunk lättöl jag av misstag fick i mig för säkert minst 10 år sen... Jag har haft en liknande diskussion andra gånger och valet är för mig busenkelt. Det blir cigaretten. Alla (det är egentligen inte så många) som jag diskuterat frågan med har dissat mitt val totalt. För mig handlar det om att jag principiellt är emot alkohol och anser att det orsakar ännu mer lidande än rökning. Finns det inte en endast av mina bloggläsare som skulle göra samma pseudoval som mig? :)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jo, jag skulle göra samma val som du!! Jag skulle verkligen inte vilja röka ens en gång, men att ta en drink...nej, aldrig i livet att jag skulle göra det!

/Svägerskan (så klart..)

8:09 fm  
Blogger Julia said...

Jag visste väl att jag kunde lite på dig ;)

9:22 fm  
Blogger Olov said...

eller äta en tesked bajs?

3:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home