lördag, januari 14, 2006

all inclusive

Läste i veckans nummer av kristdemokraten en insändare om festen på Kommun- och landstingsdagarna som går av stapeln 27-28/1. Jag fick ingen biljett dit för att det var slut men lika bra var väl det för jag är så upprörd om det är så att insändaren har rätt. Den hävdade nämligen att man på denna fest helt har frångått den sed man brukar följa. Vin är nämligen inkluderat i priset. Helst skulle jag vilja se alkoholfria fester men då även jag inser att det aldrig lär ske är väl det minsta man kan begära att folk får betala sin alkohol själva. OM insändarskribenten har fått det hela om bakfoten blir jag glad att upplysas eftersom jag då kan hitta något annat att störa mig på... :)

5 Comments:

Blogger Daniel Fredriksson said...

Det är viktigt att kristdemokraterna ger en signal utåt när det gäller alkohol. Ska det finnas vin med (det kan man ifrågasätta,KDU har ju faktiskt kurage nog att inte ha någon alkohol överhuvudtaget med.),så är det minsta att man ska betala det själv.

Dessutom så har partiet,som insändaren påpekar en alkoholpolicy och den ska följas.Om insändaren har rätt så bör vi absolut reagera!

7:06 em  
Blogger Steven Crosson said...

Bra med lite kultur. Gratis vin är ett steg åt rätt håll tycker jag. Avslappnat och trevligt. Vill man inte ha vin är det bara att sträcka sig efter lokan. Alla blir nöjda och glada. In vino veritas.

3:22 em  
Blogger Julia said...

Det är alltså Stockholms stad som bekostar kalaset? Det gör ju inte direkt saken bättre. Kristdemokraterna borde isåfall tacka nej till ta emot alkoholen, borde ju verkligen inte vara så svårt...
Alkoholrepresentation är skrutt oavsett om det finns alternativ för de som inte vill ha alkohol.

7:28 em  
Blogger Daniel Fredriksson said...

Intressant att Julias inlägg vållat en debatt. Att det är Stockholms stad som bekostar kalaset är inget försvar. Frågan är om det ens är förenligt med vår policy. Inväntar våra policys,som jag kommer att gå igenom,frågan är om det ens är förenligt med våra policys. Det borde vara självklart att aprtiet säger ifrån i denna fråga.

8:49 em  
Anonymous Anonym said...

Vilket understatement steven!!!!!!!!!!!!

4:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home