torsdag, juni 08, 2006

Prövning del 1 avklarad

I morse genomföre jag min opponering. Det gick väldigt bra och uppsatsen var bra så allt var frid och fröjd. Imorgon är det dags för mitt eget seminarie. Med tanke på vad morgonen bjöd på i form av yrsel, illamående och ihärdiga puls-dunkningar så är det ju inte utan att man undrar lite hur man kommer må imorgon ;) Men kära mamma och pappa kommer hit och finns med på seminarie och det efterföljande firandet. Känns grymt tryggt på alla sätt och vis.

Anna och Marta hävdar att jag är en ny Julia. En Julia som inte ligger och gråter innan seminariet, en Julia som vågar lite mer när hon vill, en Julia som konfronteras med sina rädslor. Om de har lite rätt blir jag glad. Det lär snart utvisa sig huruvida det är en tillfällig formtopp eller något mer långvarigt.

För övrigt kan meddelas att Marta flyttar till Madrid om en vecka. Hon ska börja forskarutbildningen därnere och jag är självklart grymt glad för hennes skull. Hon kommer göra det så grymt bra och dessutom får hon ju närmare till sin familj. Men jag kommer sakna henne. Som tur är kan man ju åka och hälsa på.