söndag, april 09, 2006

Wohlin

De flesta av mina kära läsare är säkerligen medvetna om att kristdemokraterna har fått en ny medlem. Jag vet ej speciellt mycket om Lars Wohlin så om det tänker jag inget säga. Däremot kan jag ju säga att jag tyckte det var väl mycket prat om detta på utbildningen i Falköping. jag menar Lars W kan säkert göra gott, det får ju framtiden utvisa men det är som att vi kristdemokrater lider av sådana mindervärdeskomplex när kändisar och gärna allmänborgerliga sådana vill gå med oss att vi liksom ja...imponeras. Själv kan jag ju säga att jag blir mer imponerad av 64-orna som kämpat i ur och skur och som många inte fått ett enda omnämnande från en estrad. De som kämpat för det de tror på och som har kristdemokratin i ryggmärgen. Det är människor med ideal som det behövs fler av på ledande positioner.

Kände att jag uttryckt mig väl diplomatiskt. Jag diggar såklart inte på något sätt junilistan. Tycker det känns som ett mindre snällt parti på något vis.
Hoppas därför att LW lagt ifrån sig idiotiska förslag som "biståndet ska riktas mot östersjöområdet"

3 Comments:

Blogger Olov said...

jamen han har ju startat junilistan! Det säger väl ändå det mesta?

3:47 em  
Blogger Julia said...

jag vet... försökte bara vara lite diplomatisk ;)

3:49 em  
Blogger Olov said...

just det, du är ju tjänsteman/politruk nu..

1:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home